U mnie różnie ale przeważnie bez klimy 0,5 -0,7 a przy klimie 1,0 - 1,1
Wariujące wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika
Zwiń
X
-
Wariujące wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika
Witam wszystkich miłośników. Mam big problem...z moją octavia AVU - 1.6 rocznik 1998
Miesiąc temu zaczol mi wariowac wskaznik temperatury silnika - czasami pokazywal czasami nie, ale dwa tygodnie to samo zaczelo sie robic z poziomowskazem paliwa i tego juz nie jestem w stanie wytrzymac. Teraz jest sytuacja taka ze gdy włączam zapłon obydwazegary wychyla sie minimalnie(jakies 3 mm) i tak pozostaja.Moze ktoś mial podobny broblem i wie gdzie wsadzic ręce aby to naprawic. moim zdaniem gdzies poprostu moze nie być styku. bo czasami gdy wpadne do polskiej dziury to zaczynaja pokazywac obydwa wskazniki. :? nie chce jechac do serwisu bo oni mnie konkretnie za to skasuja ale jak nie bydzie innej mozliwosci to bEde zmuszony. jakiekolwiek sugestie mile widziane.
-
-
Skoro o wskaźnikach mowa, to ja zauważyłem, że w mojej octavcewskaźnik poziomu paliwa zaniża. Tzn pomimo tego, że zawsze tankuje do pełna (to chyba przyzwyczajenie bo poprzednio tankowałem gaz i też do pełna) to jeszcze ani razu wskaźnik nie wskazał pełnego zbiornika, nie wiem czy to możliwe aby w 2 letnim aucie pływak w zbiorniku był przytopiony? Może ktoś miał już taki przypadek...Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...
Komentarz
-
-
kurde zrobilem tak jak radziliscie z odłączeniem i włączeniem tych wtyczek w liczniku i nic dalej ta sama sytuacja.Z tym ze przed odłączeniem zaczoł pokazywac zegar z temperatury i dalej działa a poziomowskaz bawi sie zemnną dalej....może jakies inne sugestie w tym kierunku?? Najlepsze jest to ze gdy odłącze wtyczke z zasilania baku zegar sie tak samo wychyla tak jakby nie bylo tam gdzieś styku ale to jest niemozliwe bo wszystko tam jest jak nowe. :| juz nie wiem gdzie teraz poszukac juz chyba wszystkie masy sprawdzilem i dalej nic i dlaczego zaczoł dobrze pokazywac ten czujnik temperatury??
Komentarz
-
-
Z czujnikem temp jest tak jesli jest uszk. ze czasem zle pokazuje a czasem dobrze
Zmianiałeś go giedyś ile lat ma auto.
Jak ja u siebie miałem uszk czujnik temp to zle wskazywał raz na jakis czas,,,,spróboj ruszyć wyczka przy czujniku temp z wyjeciem pompy/paliwowzkaz/zbiornika jest wiecej problemu-ponoc jest pod kanapą tylna taka płytka co ją zdejmujesz i masz dostep
Jestes ze slaska wiem że w aso piotr sliwka katowice mozna sie z nimi dogadac jesli element nie byłby ci potrzebny-zwrot
Sprobój
[ Dodano: Pon 20 Cze, 05 21:02 ]
jestes 1 włascicielem?
wiem ze jak ktoś nieudolnie skasuje przebieg to sa potem problemy z zegaramiSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Re: Wariujące wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika
Zamieszczone przez kakul....Miesiąc temu zaczol mi wariowac wskaznik temperatury silnika - czasami pokazywal czasami nie, ale dwa tygodnie to samo zaczelo sie robic z poziomowskazem paliwa ......Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
No i wszystko jasne.Zrobione...ale była przeprawa.Wybrałem sie do serwisu zeby podpieli kompa bo byłem ciekawy co mi powiedza. Czujnik temperatury oczywiscie uszkodzony(juz wymieniony na nowy), a z poziomowskazem komputer wykazał ze gdzies jest zwarcie i tyle gosciu na serwisie powiedzial ze nie wie co to moze byc. Ja nic tylko pojechałem do domu i zabrałem sie za rozbieranie pompy paliwowej. Jak juz wydobyłem ta pompe okazało sie na poczatek ze sitko przed pompa oczywiscie jest całkowicie zawaalone takim pyłkiem(PolskiePaliwo-komentowac chyba nie trzeba :x )no i tak bawilem sie bawilem z ta pompa i jest tam taka plyteczka z nadrukowanymi sciezkami elektrycznymi rozmontowallem wyczyscilem i zaczelo pokazywac.Jezdze juz ponad tydzien i jak narazie wszystko dziala :lol: Pozdro dzieki za posty.
Komentarz
-
-
Pompa paliwowa jest pod tylnim siedzeniem po stronie prawej(od pasazera).Najlepiej jest podnieść obie połówki siedzenia i wyjąć je(wtedy bedzie wiecej miejsca). Następnie odkrecasz 3 blachowkręty z czarnej owalnej płytki(nie ma tam innych śrub).Po zdjeciu owej płyteczki widzisz juz z góry pompe paliwową do kttórej wchodza wtyczka z zasilaniem i dwa węzyki "dopływ" i "odpływ" .Aby wyjąc pompe musisz poodpinac wszystkie przewody. Dokładnie juz nie pamietam jak poodpinałem te przewody ale jest to w miare proste, zazwyczaj trzeba gdzieś podważyc albo nacisnac mysle ze nie bedzie z tym problemow. Po odpieciu wszystkiego nalezy odkręcic czarna okrągła nakrętke na pompie(prawy gwint),nastepnie wyjąć w góre cała pompe na poczatku moze troszke ciezko schodzic bo siedzi ona na gómowej uszczelce.No i teraz trzeba sie troszeczke pomęczyć aby wyjąc calość na góre,a w koncowej fazie wyjmowania uwazac na pływak.Najlepiej jest gdy w baku jest rezerwa i zwróć uwage na to jak jest obrócona pompa przed wyjeciem bo siedzi ona na okragłym trzymaniu i mozna ja przy ponownym wkładaniu zle obrócić. To juz chyba wszystko jak bedziesz miał jakieś pytanka to pisz. Sprawa jest prosta myśle ze bez problemow mozna to samemu zrobić.
Komentarz
-
-
Z czujnikiem miałem podobnie. Najpierw myślałem że termostat więc go wymieniłem. Temperatura dalej na wskaźniku wariowała. Od prawidłowej do zerowej. Były długie okresy że działała dobrze. Dzisiaj się wkurzyłem i kupiłem czujnik za 32 zł i go wumieniłem Na razie jest dobrze. Co przwda dużo płynu mi wyciekło z 1.5 litra i dolałem wody. Poza tym złamała mi się zawleczka plastykowa i wypadł oring który znalazłem. Zawleczkę zastąpiłem zrobioną przeze mie zawleczką z drutu.Pozdrawiam
SAILOR
TDI 1,9 90KM Combi Ambiente grudzień 2001
Komentarz
-
-
Jakies czary czy co przeczytalem dzis post wchodze przed godzina do auta a wskaznik poziomu paliwa dostal swiranaszczescie po 2km jazdy sie uspokoilo ale na wszelki wypadek zerkne do tej pompy czyszczenie nikomu jeszzcze nie zaszkodziloByły Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Komentarz
-
-
ja mam pytanko odnosnie tej pompy
kakul, jak wyjmowales te wezyki to wylalo ci sie paliwo ???
no i jak wyjales te pompe to o co chodzi z tym plywakiem??
czy to ten plywak ktory rusza sie w srodku baku (pokazuje jaki poziom paliwa??)
no bo jak to ten to znaczy ze dobieramy sie do srodka baku a co za tym idzie to rozszczelanimy go, i zastanawiam sie czy paliwo nie zacznie wydostawac sie
itp
bo u siebie bardzo chetnie bym wyczyscil ten filterek w koncu to juz 4 rok jezdzenia na tych psedo paliwach
pzdr
Komentarz
-
-
Kurde cos tu nie tak wysmarowalem odpowiedz na strone A4 rano i byla a teraz jej nie ma polece jeszcze raz skrutem
1.Polecialem wczoraj sposobem Kakula mialem pol baku benzyny silnik AEE
2.wezyki sciaga sie bardzo latwo przyciska sie guzik i schodza z jednego polalo sie troche benzyny jakies 1/3 szklanki
3.Wyjmuje sie ciezko najlepiej wyciagnac najpierw uszczelke z kolnierza
4.Plywaka przy wyjmowaniu na pierwszy rzut oka nie widac musisz szukac kawalka druda na koncu urzadzenia na nim jest umieszczony plywak musisz tak obrocic zeby wyciagnac ten drut z plywakiem jest on prostopadly do pompy
5 plywak polaczony jest z plytka elektryczna za pomoca tego drutu ktory rusza sie w gore i dol w zaleznosci od poziomu paliwa
6. wazne zeby bylo malo paliwa u mnie przy polowie baku prawie cala pompa byla zalana paliwem takze im mniej tym lepiej
to tylepozdrawiamByły Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Komentarz
-
-
Witam jeśli chodzi o te przewody to może wylać sie troszke paliwa. Jak dobrze pamietam to mi nic sie nie wylało, ale auto stało już przez chwilke. Pływak jest w środku baku razem z pompa paliwowa trzeba odkręcić nakretke z góry baku. Już nie pamietam czy pod ta nakredka jest jakaś uszczelka, ale można spowrotem dobrze ja dokrecić i nic napewno sie nie ulejeDawno już sie tym bawiłem i już dokładnie wszystkiego nie pamietam jak to tam wyglądało
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
panowie trzeba zamknac ten topic (i wogole usunac go z archiwum)!!!!!!
wczoraj jade poatrzeb na wkazowke temperatury zaczyna mi powoli spadac
z 90st powolutku spadla na jakies 60 i tam sie trzymala
po wylaczeniu silnikna wskazuwka znowu poszla na 90stC zostala tam jakies 10min i znowu zaczela spadac
jak na zlosc stalo sie to po przeczytaniu tego topicu (i w myslach sobie powiedzielalem
jakie to szczescie ze moja ma juz 4 rok 100kkm i nic sie nie dzieje ) i masz ci :x
wiec szybkie pytanie czy to wystarczy wymienc czujnik temperatury???
czy to cos powazniejszego???
pzdr
Komentarz
-
-
chester121, troszke paliwka sie wyleje z przewodów - ale odrobinka. Jesli chodzi o pływak to to jest ten co podaje poziom pomiaru - ostroznie zemybo nie połamac, wyginac oraz nie uszkodzic płytki po której pływak chodzi.
Nie masz sie co obawiac po pompa jest na samej górze zbiornika wiec to ze go rozszczelnisz nic sie nie stanie i paliwo nie bedzie ie lało. Aha na wszelki wypadek kup uszczelke co jest miedzy zbiornikiem a pompa w obudowei - moja była dowymiany - cała sie kleiła :/
JA po 6 latach eksploatacji nie miałem zabrudoznego tego sitka pod pompa, ale to wszystko zalezy gdzie i jakie plaiwo sie kupuje. Zerknać nie zaszkodzi :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz